Rajdem czarnym szlakiem wśród przepięknych wąwozów rozpoczęło swoją działalność Szkolne Koło Krajoznawczo - Turystyczne „Horyzont”.
 W pierwszym inauguracyjnym rajdzie wzięło udział 11 uczniów z naszego ośrodka. Spotkaliśmy się dnia 23 września o godz 8;00 przed budynkiem szkoły i wyruszyliśmy na 10 –cio kilometrową trasę. Pogoda była wprost wymarzona. Rajd rozpoczęliśmy od osady pałacowej na ul. Czartoryskich. Przez zagajniki i wąwozy dotarliśmy do wyciągu narciarskiego, a następnie stromym podejściem doszliśmy do kapliczki. Wijącymi się polnymi drogami doszliśmy do wzgórza, na którym wzniesiono trzy krzyże. Wzniesienia i malownicze wąwozy pokonaliśmy bez najmniejszego wysiłku. Podczas pieszej wędrówki podziwialiśmy piękno Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Przepięknym lessowym wąwozem dotarliśmy do przystanku MZK w Parchatce, gdzie zakończyliśmy pieszą wędrówkę.
 Wszyscy uczestnicy wrócili szczęśliwi, wypoczęci i pełni zapału do dalszych wędrówek. Już niedługo odbędą się kolejne rajdy. Przed nami wiele nowych wyzwań i planów, więc już teraz serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych !!!