Terapia logopedyczna prowadzona w naszym ośrodku skierowana jest do uczniów na każdym etapie kształcenia.
Podstawowym celem zajęć korygujących wady wymowy jest usprawnianie procesu komunikowania się. W przypadku mowy naszych uczniów mamy do czynienia z oligofazją, czyli mową osób niepełnosprawnych intelektualnie. Jednym z objawów niepełnosprawności intelektualnej jest opóźniony rozwój mowy.
U uczniów niepełnosprawnych intelektualnie najczęściej występują następujące wady wymowy:
    • Dyslalie - zaburzenia wymowy  polegające na nieprawidłowej artykulacji jednej (dyslalia jednoraka) lub większej ilości głosek ( dyslalia wieloraka), np.: sygmatyzm (seplenienie), rotacyzm (reranie)
    • Dysartrie – występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym
    • Dysglosje – zniekształcenie dźwięków mowy lub niemożność ich wytwarzania na skutek nieprawidłowej budowy narządów mowy lub obniżenia słyszalności
    • Afazje – utrata mowy w wyniku uszkodzenia mózgu
    • Jąkanie – zaburzenia płynności mowy, jej rytmu, tempa
    • Zaburzenia środowiskowe


Zajęcia rewalidacyjne korekty wad wymowy  prowadzone są za pomocą różnych metod. Wybór metody zawsze jest uwarunkowany rodzajem zaburzenia, wiekiem i możliwościami ucznia. Rzadko stosuje się tylko jeden rodzaj metod, gdyż wynika to z konieczności realizowania zasady kompleksowych oddziaływań, ponieważ wraz z zaburzeniami mowy często współwystępują inne zaburzenia.
Zajęcia z zakresu korekty wad wymowy mają na celu kształtowanie prawidłowej mowy, nauczanie mowy w przypadku jej braku lub utraty, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, kształtowanie słuchu, wywoływanie , korygowanie i utrwalanie prawidłowej wymowy głosek, ćwiczenia dykcyjne, usprawnianie techniki czytania i pisania oraz wdrażanie dzieci  i młodzieży do twórczej aktywności słownej.
Staramy się tak zorganizować terapię by była ona włączona w codzienną aktywność  ucznia i odbywała się niejako ,,mimowolnie’’. Podobnie w naturalnym rozwoju nabywanie mowy jest w dużej mierze nieświadomym, chociaż aktywnym procesem.
Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego ucznia. Na zajęciach wykorzystywane  są multimedialne narzędzia i oprogramowanie do terapii logopedycznej. Gabinet wyposażony jest w specjalistyczny sprzęt i pomoce logopedyczne, dzięki którym każde dziecko – niezależnie od stopnia i rodzaju zaburzeń może usprawniać konkretne obszary, może się rozwijać.